H εταιρία marketing Millward Brown, θυγατρική της διαφημιστικής πολυεθνικής WPP, δημοσίευσε πρόσφατα την φετινή έρευνα της για τις 100 κορυφαίες μάρκες του 2012.
Η Apple κατέχει την πρώτη θέση, όπως και πέρσι, ενώ άλλες έξι εταιρίες τεχνολογίας και τηλεπικοινωνιών βρίσκονται στην πρώτη δεκάδα: IBM, Google, Microsoft, AT&T, Verizon και China Mobile.
49 από τα 100 κορυφαία εμπορικά σήματα μειώθηκαν σε αξία, κυρίως λόγω των οικονομικών τους αποτελεσμάτων και του γενικότερου κλίματος στην αγορά, και λίγοτερο λόγω της εμβέλειας και αναγνωρισιμότητας που έχει η μάρκα. Αντίθετα, η δύναμη του εμπορικού σήματος παρέμεινε σταθερή ή αυξήθηκε για τις περισσότερες εταιρίες, διευκολύνοντας έτσι την εύρωστη λειτουργία τους στη δύσκολη οικονομική περίοδο που διανύουμε.
Είκοσι επιχειρήσεις στη λίστα προέρχονται από μια ταχέως αναπτυσσόμενη οικονομία.
Η συνολική αξία αυτών των εμπορικών σημάτων έπεσε φέτος στα 263 δισεκατομμύρια ευρώ. Αυτό οφείλεται στην κρίση της Ευρωζώνης, την οικονομική επιβράδυνση σε Βραζιλία και Κίνα, την πολιτική αστάθεια στις ΗΠΑ, αλλά και τη μείωση εμπιστοσύνης του καταναλωτικού κοινού που εκφράστηκε από κινήματα όπως το Occupy Wall Street. H πορεία όμως από το 2006 μέχρι το 2012 παραμένει ανοδική όπως φαίνεται από το παρακάτω γράφημα.
Πηγή : skai.gr